Komment

" Olyanok a fotóid, mintha egy párhuzamos világban élnél, ami majdnem ugyanolyan, mint a mienk, de minden egy kicsit szebb"

Wednesday, January 14, 2009

Fotós film spinoff post: képileg elbűvölő filmek

Érkezett néhány komment a fotós filmek post alá, amelyek a képi világukban kiemelkedő filmeket méltatták. Olyen volt pl. a Baraka vagy a Jeunet-filmek (Amélie, Túl hosszú jegyesség). Ha már Jeunet, nekem leginkább a Jeunet-Caro páros filmjei tetszettek, mint a Delicatessen vagy az Elveszett gyermekek városa. Mindkét film olyan, hogy bármelyik kockájától sirva alélnék magam alá, ha a galériámban tudhatnám. Na!
A kedvenc 'képes' filmem újabban a (kujaniszkacci) (najó nem fiserálom el, megnézem gugliban, hogy kell irni) szóval a Koyaanisqatsi, Godfrey Reggio rendezésében. Philip Glass bombasztikus zenéjére széditő képjátéknak lehetünk tanúi, ahogy egyik kommentelő is megjegyezte: bármelyik képkocka mehetne egyenesen a National Geographic-ba. Ne hagyjátok ki ezt a bizarr cimű filmet! (A szó eredete és jelentése a weboldalon, a Definitions alatt.)
Még milyen, csodás képi világú filmeket ismertek? Nekem, bevallom, a 300 is nagyon tetszett, az orákulumos jelenet fergeteges volt, és a harcosok is jól néztek ki a piros palástokban, meg a vér fröccsenését is jól megcseppesitették a készitők.


46 comments:

  1. A Koyaanisqatsi magyarul kizökkent világ címen ment és tényleg nagyon jó film, csak kipihenten kell nekiállni, mert különben 10 perc alatt bealszol.

    Két film jutott eszembe: a Prospero könyvei ( www.imdb.com/title/tt0102722/ ) amire azt mondta egy kritikus, hogy nem irigylem Greenaway-t az álmaiért és a sejt ( www.imdb.com/title/tt0209958/ ). Ez utóbbi filmnek elég közepes, de olyan képek vannak benne, hogy beszarsz.

    ReplyDelete
  2. Hihetetlen, hogy mások is ismerik a Koyaanisqatsit! :) Agyonnézett filmem, a trilógia másik tagjával, a Powaqatsival egyetemben (a befejező rész sajnos már nagyon gyenge lett).

    A film operatőre később megcsinálta a saját filmjét, a Barakát, ezt talán többen ismerik, szerintem ez is gyönyörű.

    Filmbuziként, asszem, hosszú oldalakon keresztül tudnám sorolni a képileg elbűvölő filmeket, úgyhogy csak egyet írok le: 2046, a zseniális, autodidakta és meggyőződéses alkoholista (hát lehet nem szeretni?) Christopher Doyle képeivel.

    ReplyDelete
  3. szerencsére van, aki kiműveljen :)
    a Sejt (nem mellesleg irtó kinos félreforditás, mert sejt nincs a filmben, cella annál több) tényleg odaüt, nekem filmként is tetszett és a képi világa... hát az ember megijed saját magától.
    Koyaanisqatsi másik két része hálistennek nekem még hátravan, az elsőt is szilveszter környékén láttam és azóta odavagyok.

    ReplyDelete
  4. Sokat hallottam a Rekviem egy álomért-ről, azt hiszem, ideje lesz pótolni. A fő témája amúgy nagyon sok filmben és film trailerben szerepelt ilyen-olyan átiratokban, kedvencem talán a Sunshine előzetese. A film felejthető B (bár a főszereplőt Robert Capának hivják), de az előzetes azzal a zenével mellbevág, lessétek:
    www.youtube.com/watch?v=YZ2-xR54UDU
    hangerő fel :)

    ReplyDelete
  5. Fényképezés (és rendezés) szempontjából is a kedvenc filmem a Hetedik Pecsét, minden egyes beállítást zseniális, fény és árnyék, fotós szemmel mindenképp kötelező (www.imdb.com/title/tt0050976/)

    A Hero (www.imdb.com/title/tt0299977/) és a House of flying daggers (www.imdb.com/title/tt0385004/) pedig a giccs határát súrolja, szépen fényképezett gyönyörű helyszínek, brutálisan élénk színvilág.

    Hollywoodi operatőrök közül Roger Deakins a kedvencem (en.wikipedia.org/wiki/Roger_Deakins), a Jesse James meggyilkolása... miatt. A többi filmje is nagyon komoly, de képi világban nálam ez a film viszi a pálmát.

    ReplyDelete
  6. Ha Qatsi trilógia és Baraka akkor megemlítek még néhány hasonló szellemben készült doku filmet: Chronos, Microcosmos, Winged Migration, Dogora, Ata Whenua (New Zealand, imádom), Atlantis, Anima Mundi, Genesis. És akkor ott van még a BBC Earth-je. De készül ha jól tudom a Baraka folytatása a Samsara. Ajánlom továbbá az Új-zélandi filmeket, mert ott sokszor ha akarnának se tudnának ronda képet fényképezni (pl. Whale Rider, The World's fastest indian.) Az újabb filmek közül meg állítólag az Ausztrália gyönyörű, bár még nem láttam. Több sajna nem jut hirtelen az eszembe :)

    ReplyDelete
  7. Ha már fotós film: War Photographer.

    ReplyDelete
  8. Én is filmfüggő vagyok, így sorolhatnám...
    De ha csak egyet kéne említsek, akkor az Steven Spielberg egy korai rendezése, a Párbaj lenne.
    Tudjátok: lúzer papucsférj vs. bekattant kamionos.
    Nagyon durva a képi világa. Bármelyik kockáját is merevítsük ki, tökéletes.
    Na jó, legyen még egy: Mint a villám, Tom Cruise (Tony Scott rendezés, Ward Russel fényképezés)
    Később ő fotózta az Utolsó cserkészt is.
    Hihetetlen precizitással használja az aranymetszést, szintén minden képkockánál.
    Továbbá külön jellemző a Jerry Bruckheimer produkciókra a teljesen egyedi, védjeggyé váló barnaszűrős megoldás.
    Csak hogy be tudjátok azonosítani: Top Gun, Szikla, vagy mondjuk az összes CSI, de ezekből csak a Miami szériában használja a szűrőt.
    És éppen most megy nálam a háttérben a Suttogó. Gyönyörű felvételek. De ha már Redford, akkor a Távol Afrikától képei is szemkápráztatóak.
    Nagyon jó, intenzív mozgásokkal dolgozik John Woo is, mondjuk az Ál/Arc-ban, vagy a Rés a pajzson-ban.
    Szintén legendás operatőr Jan De Bont is, akinek köszönhetünk egy Die Hard-ot, egy Elemi ösztönt, Fekete esőt, Nílus gyöngyét, vagy mondjuk az Egyenesen át-ot. ("Jó nap ez a halálra...")
    Aztán megrendezte a Féktelenült, amiben a fotós munkát rábízta Andrzej Bartkowiak-ra. Az eredményt ismerjük.
    Utóbbi munkássága még Michael Douglas Összeomlása is.
    Ja, és akkor ott van még Spielberg későbbi házi operatőre, Janusz Kaminski (Schindler listája, Amistad, Ryan közlegény, Terminál) mind-mind remek képekkel.
    Bocsánat, hogy elszaladt velem a ló.:))
    (a teljesség igénye nélkül)

    ReplyDelete
  9. Mielőtt bárki megemlítené, tudom, hogy John Woo rendező. De fotósként kezdte, és minden operatőrének az ő meglátásai adják az instrukciót. A director of photography az ő esetében gyakorlatilag csak egy asszisztens.
    És milyen elgondolkodtató az is, hogy egy filmes fotósnak egy fix képkivágásban kell mindig dolgoznia.
    Nem állíthatja mondjuk függőlegesbe az objektívet. Meg kell találnia azt a pontot, hogy minden láthatóvá váljon az adott kereten belül. Legyen az takarásos, vagy szélesvásznú, vagy 4:3-as movie. (A Párbaj amúgy eredetileg is 4:3-ban van fényképezve, ami mozifilmnél elég ritka.)
    Csak a hagyomány kedvéért említem meg Richard Burton Palást című nagysikerét, melyben először dobták piacra a CinemaScope eljárást, azaz az anamorfikus nyújtással készült szélesvásznú filmet.
    És még egy gyors bevillanó emlék: Ben Hur... Micsoda kocsihajtós jelenet! :))
    42 kamerával dolgoztak egyszerre. Nem volt még CGI, és egyéb digitális képi effekt.
    Mint amikor valaki a diás fotózást sírja vissza a DSLR és a PS helyett.:))

    ReplyDelete
  10. Én egy mostani filmet említenék meg ami képi világában is kiemelkedő:

    Slumdog Millionaire

    www.imdb.com/title/tt1010048/

    ReplyDelete
  11. Kicsit off: Ti nem féltek tőle, h. eltűnik a celluloid, és a mozikban is eluralkodnak a vacak, digire készült filmek? David Lynch most áttért a digire, az utolsó filmje (többek közt) sztem ezért is nézhetetlen :( A képileg elbűvölő és a digitális nálam egyelőre kizárja egymást.

    ReplyDelete
  12. - Az Új Világ (Oscar jelölés legjobb operatőr 2006)

    - Az őrület határán (Oscar jelölés legjobb operatőr 1999)

    - Az ember gyermeke (Oscar jelölés legjobb operatőr 2007)

    - Mennyei napok (Oscar díj legjobb operatőr 1979)

    - Különvélemény

    - Ryan közlegény megmentése (Oscar díj legjobb operatőr 1999)

    - München

    - Világok Harca

    - Amistad

    - Gladiátor (Oscar jelölés legjobb operatőr 2001)

    - Hannibál

    - A sólyom végveszélyben (Oscar jelölés legjobb operatőr 2002)

    - Szárnyas fejvadász

    - Alien: Nyolcadik utas a halál

    - Kapj el ha tudsz

    - Egy Gésa emlékiratai (Oscar díj legjobb operatőr 2006)

    - Batman Kezdődik (Oscar jelölés legjobb operatőr 2006)

    - A faun labirintusa (Oscar díj legjobb operatőr 2007)

    - Aviátor (Oscar díj legjobb operatőr 2005)

    - Kapitány és katona: a világ túloldalán (Oscar díj legjobb operatőr 2004)

    - Amerikai szépség (Oscar díj legjobb operatőr 2000)

    - Álmosvölgy legendája (Oscar jelölés legjobb operatőr 2000)

    Bocs, de számomra egyik adta a másikat, annyi film van a fejemben, de többet tényleg nem írok. Elismerem kicsit sokk lett.

    ReplyDelete
  13. hm, nem láttam mindegyiket, de ami engem abszolút nem fogott meg képileg, az a Ryan közlegény (nem is beszélve az olyan iszonyú klisés patriotista maszturbálásról, mint a nyitó kép: egy hatalmas amerikai zászló, anyám borogass, már akkor ki kellett volna rohannom a teremből és megspóroltam volna magamnak néhány egymásra húzott elcsépelt sablont), Világok harca, Amistad, Gladiátor, Batman kezdődik, Aviátor (jó film, de képileg nem éreztem kiemelkedőnek).
    Álmosvölgy legendája viszont ott van, a Faun labirintusa úgyszintén. Meg hát persze említhetnénk Tim Burton összesét :)

    ReplyDelete
  14. Az Aviátor azért érdekes mert ha megfigyeled mindegyik évtizedben más színvilágot használ és sokszor más lencséket az operatőr. Mivel nem volt mindegyik évtizedben ugyanaz a technika.

    A Ryan szerintem minden idők egyik legjobban fényképezett film. Rengeteg újításokat használt vagy korábban alig használt dolgokat vittek végbe. A nyitójelenet egyébként egy az egyben Leni Riefenstahl: A szabadság napja (Tag der Freiheit) film nyitójelenetét használja.

    ReplyDelete
  15. Én Michael bay filmjeit is ide sorolnám látványban. Bad Boys, Armageddon, A Sziget, Transformers.

    Egyébként a Baraka nekem is megvan méghozzá Blu-ray lemezen. A 70 mm-es filmet DTS tömörítetlen hangon tudom élvezni. Ja és felújították, 8K (több mint 8000 pixel a leghosszabb oldalon) szkennelési technológiával, 150000 képkockát 30 terrabyte-nyi információvá átalakítva.

    ReplyDelete
  16. na most sárgulok az irigységtől....
    nekem a Planet Earth kollekció van meg, igaz 'csak' DVD-n, de ott is elképesztő képek vannak, amit pl soha nem fogok elfelejteni, az a fél perc alatt kitavaszodó, majd nyárba forduló, majd őszbe és télbe váló erdőrészlet, valamint az a jelenet, ahol a magányos jegesmedve felülről fotózva cammog, és egyre távolodik a kamera, fennebbről és fennebről látjuk, a végén meg már az egész hatalmas jégmezőt... csak tunám, hogy sikerült annyira közel rázoomolni tökéletes minőségben, vagy hol történt a vágás, vagy egyáltalán mi a fene volt az... aki nem látta, gyorsan szerezze be, az összes rész összes képe felejthetetlen élményt nyújt.

    ReplyDelete
  17. Jelenetek a Baraka felújított változatából. Egyébként ha regisztrálsz sokkal jobb felbontásban élvezheted a képeket.

    www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=1055&show=screenshots

    Egyébként szívesen felajánlok egy megnézést ha érdekel téged a Baraka. :)

    Egyébként a Planet Earth megrendelhető Blu-ray lemezen de mivel a Baraka jobban kellet ezért azt későbbre hagytam.

    ReplyDelete
  18. nem, nem merem most megnézni a részleteket, már csak a screenshotoktól is elbőgtem magam :)
    amúgy még sose láttam blu-ray-t szóval lehet szavadon foglak!
    (hozzáteszem hogy tévém nincs, szóval ha otthon filmezek, akkor laptopról megy a dolog és bár VAIO, régebbi fajta úgyhogy nem olvas blu-ray-t).

    ReplyDelete
  19. kérdés: vajon blu-ray lemezen is van régiókód?
    megjegyzés: basszus kb semmibe nem kerül...

    ReplyDelete
  20. Nagyon szívesen bármikor csak szólj ha filmezni akarsz egyet Blu-rayen.
    Egyébként igen van régiókód, de az első pár tucat filmet régió mentesen adták ki. Van néhány oldal, a Google keresőben találsz ilyeneket, amik az eddig megjelenteket regisztrálja régió szerint, illetve független szerint. Anglia egyébként a mi régiónkban van csakúgy mint a DVDknél szóval lehet onnan rendelni is. De vigyázz, párszor észre vettem, hogy a listák nem mindig egyeznek.

    U.I. A Blu-ray így van felosztva:

    A Régió: Kelet Ázsia (kivéve Kína és Mongólia), Délkelet Ázsia, teljes Amerikai földrész és szabad területeik.
    B Régió: Afrika, Délnyugat Ázsia, Európa (kivéve Oroszország), Ausztrália, Oceánia és szabad területeik.
    C Régió: Közép Ázsia, Kelet Ázsia (csak Kína és Mongólia), Dél Ázsia, Közép Eurázsia és szabad területeik.

    ReplyDelete
  21. @rivera: Roger Deakins volt a Wall-E technikai tanácsadója is. A rendező mindenáron többet akart, rengeteg jelenetben észrevehető a fúkusszal való játék, sőt a nyitó jelenetben amikor a levegőből észrevesszük Wall-E-t egy picit remeg a kamera, mintha valóban helikopterről filmezték volna. Egyébként Deakins bevilágítási tanácsokat is adott. A Blu-ray lemezen (ez is abban van meg, bocs mindenkitől) rajta van az extrák között gondolom a DVDn is.

    ReplyDelete
  22. mindenképp megemlíteném:

    THE FALL
    www.youtube.com/watch?v=iO0LYcCoeJY

    kíváncsi vagyok kinek ,hogy tetszik (akár a trailer alapján)
    ( be kell vallani viszont,hogy trailert marha jól összerakták a legjobb képkockákból...tipikus... szinte az összes "poén"-t lelőve ... ejj.

    300, az marha jó igen,oraculumos rész kedvenc, de azt is lelőttük a trailerben :P :)

    hasonló ( egy visionary director) WATCHMAN
    www.youtube.com/watch?v=E4blSrZvPhU&feature=related

    ami remélem mostmár itthon is bekúszik a moziba:,

    BENJAMIN BUTTON

    www.youtube.com/watch?v=oEL7oKO3n7U

    ajánlom, eléggé várom már :)


    Üdv.

    ReplyDelete
  23. köszönöm :)
    attól eltekintve, hogy a Wall-E egy gusztustalan alig álcázott Apple reklám volt (az ugye megvan, hogy Wall-e-t az iPod tervezője rajzolta, cseppet sem véletlen a hasonlóság más Apple termékekkel, no meg a startup hang, hibahang, iPod a robot lakásán, hadd ne soroljam még), tetszettek a képek, nekem egy gyönyörű lens flare tűnt fel, amikor nappal szemben mozgott a 'kamera'.
    Az elején, a Földön látható rész remek. De az űrhajón játszódó jelenetek szerintem nagyon közepesre sikerültek.

    ReplyDelete
  24. @Rékuc: Ez egy kicsit téves. Valóban a van köze a Wall-E filmnek az iPOD-hoz, révén, hogy Steve Jobs aki az Apple elnöke a Pixar Animation Stuios társelnöke egyben. EVE karaktere pedig valóban az iPOD iklette de a rendező kifejtette, hogy elsősorban Wall-E erős ellentétét akarta kihozni. Az iPOD meg azért szerepelhetett mert könnyű volt megszerezni a jogokat rá. Plusz érdekesség, hogy Auto eredeti hangja (a hajó robotpilótája) egy bizonyos MacInTalk ami az Apple hangszerkesztő és felismerő rendszere.

    ReplyDelete
  25. akarommondani EVE-t, természetesen és nem Wall-e-t :) de megjegyzem, a film nézésekor még nem tudtam mindezeket a kapcsolatokat, mégis EVE látványáról egyből egy Apple termék ugrott be, ezt később meg is erősítette Apple rajongó haverom. Szóval nem úgy ültem be, hogy fújj fújj, de még így is feltűnő volt a sok hivatkozás:
    Még az I, Robot is eszembe jutott, ahol ugye egyik kedvenc színészem eladta a testét a Converse-nek és az Audinak.
    (és jól tette, évekkel később is emlékszem a két márkára)

    ReplyDelete
  26. Vicky Cristina Barcelona, ami tetszett mostanában, hangulatos, és fotózás is van benne :P :)

    www.youtube.com/watch?v=glQHG92Yvoo

    ami még nem olyan régi, és szép szerintem az a Sweeny Tood( Tim Burton )

    Wall-e-t anno nagyon vártam, de csalódtam benne, kedves aranyos, de többet vártam tőle. Az űrhajón játszódó jeleneteket én se tartom túl jónak, számomra elég vontatott is volt.

    Ja és egy jópofa kedvenc ( asszem gyakran érzem magam így ) :D
    www.youtube.com/watch?v=fbm5HJ9cohY

    (kíváncsi vagyok a véleményekre:)

    üdv

    ReplyDelete
  27. Amennyiben tényleg érdekel a Baraka Blu-rayen ezen az e-mailen elérsz.

    fotozas@jatekpalota.hu

    ReplyDelete
  28. A korábban említett Bad Boys és Armageddon szintén "barnaszűrős" Bruckheimer produkció, értsd: az ő sablonjai alapján a rendező a füttyentésekre ugrik.
    A Ryan kezdőképe egyedülálló volt akkoriban, kézikamerás, dokurealista [van ilyen szó?:)], de az igaz, hogy a mozi közepén ülve, DTS vagy más digitális hanggal volt igazán hatásos. Otthon, az 55 centis kistévén már kevésbé élvezhető.:)
    S ha már szóba jött Tim Burton, akkor van ám hasonlóan nyomasztó movie, a Csodás álmok jönnek. Az öngyilkosság büntetéseként megjelenített, halálfejes pokol eléggé befordító.
    Uzsiati barátom tiszteletére említem meg Sergio Leone összes spagetti westernjét. A Volt egyszer egy vadnyugat, vagy A jó, a rossz és a csúf szuperplánjai nagyon áthozzák a hangulatot.
    Arról nem is beszélve, hogy a házi operatőr, Tonino Delli Colli alkalmazta először a vasútállomás fölé emelkedő, majd az amögött látható városképet bemutató kameramozgást.
    Később sokan koppintották.

    ReplyDelete
  29. Zsinóron (Strings). www.imdb.com/title/tt0374248/
    Maga a történet, az ötlet, a látvány - egy csoda:)

    ReplyDelete
  30. báró Csekonics16 January, 2009 10:04

    Tegnap este kapcsolgattam a TV-t és a Nat Geo-n éppen a Tolvaj Majmok (Monkey Thieves) ment.
    Vannak benne vágóképek, mikor felkel / lemegy a nap és nagyon szépen megvilágítja azt a templomot, ahol ezek a majmok laknak. (Főleg a Nat Geo HD-n néz ki állati jól.)

    Aki nem ismeri a sztorit: egy kis indiai városkában (a neve nem ugrik be) van egy Hanumán-templom (ez a hindu majomisten) és ott él egy majomcsapat, akik kijárkálnak kaját lopni a városba.

    ReplyDelete
  31. Sziasztok!

    Jim Jarmushtól a Halott ember (Dead man) című fekete-fehér filmköltemény Johnny Depp-pel a főszerepben, Neil Young zseniális zenéjével szerintem hibátlan csemege.

    Ja, és ha már a 300, akkor a Sin City is említést érdemel.

    ReplyDelete
  32. báró Csekonics16 January, 2009 14:57

    Igen, a Sin City képregényszerű világa nagyon érdekes.
    Múltkor volt amúgy a 300 történelmi hátteréről egy doku film a History-n, jópofa volt, hogy ott is hasonlóra vették a kép- és színvilágot :-)

    ReplyDelete
  33. Nekem a Lopott szépség jut eszembe (Liv Tyler, Jeremy Irons) és a Napsütötte Toszkána, ami az azonos című könyv megfilmesítése. Amerikai írónő beleszeret Toszkánába és házat vesz ott. Annak idején azért autóztunk 2ezer kilométert, hogy láthassuk az írónő házát. És meg is találtuk :-)

    ReplyDelete
  34. csakreszelemakörmöméshülyeségeketbeszélek17 January, 2009 01:13

    Rékuc: A Rekviem egy álomért nem képileg operál leginkább, bár olyan téren is jól összerakott (pl remek halszemes részek vannak benne), a film nézése során azonban a vágás lesz az ami elsőre feltűnik, hogy rettenetesen eltalált. Na meg persze a történet, a maga naturális bemutatásával amire azért érdemes felkészülni lelkiekben, mert a film megnézését követően valószínű egy óráig biztos inkább lesz kedve az embernek magában töprengeni, mint emberek közé menni. No és akkor a zenéjéről még nem is beszéltünk... Szinkron viszont nem lett túl jó, inkább az eredeti ajánlott. Kötelező "olvasmány".

    ReplyDelete
  35. fotós filmek??? kimaradt a nagyítás......gyerekek...
    meghátkérem. vittorio storaro....(apokalipszis most)
    john toll (filmeket emlegettétek).

    amúgy odébb van míg kihal a celluloid a moziiparból. (valaki felhozta, csak azért). a filmek nagyon nagy része még rendesen filmre forog; és nem is nagyon gondolkoznak az átálláson. (a robert rodrigez féle barmok nem számítanak)

    ReplyDelete
  36. sziasztok.
    pár hónapja olvasom a blogot, de csak most jött el az ideje, hogy hozzászóljak egy témához.
    edgarleoval találkoztam a megyeri hídon egyik hajnalban, tőle tudom ezt a címet.
    a hozzászólásom a témához a következő:
    nem esett szó a no country for old men-ről (nem vénnek való vidék). zseniális az összes képkockája, érdemes megnézni.
    mellesleg kíváncsi vagyok, hogy nektek mi a véleményetek a filmről.

    ReplyDelete
  37. Azért remélem, hogy ebből nem az jön le, hogy edgarleo a Megyeri híd alatt él...:)))

    ReplyDelete
  38. Nem vagyok nagy filmes, és a természetfilmek jobban érdekelnek, ezért is talán egy ilyen jutott elsőre eszembe. A Mikrokozmosz... na aztán eszméletlen jól van megcsinálva sztem. Van a szerzőknek egy hasonló filme a madarakról is, az is csodálatos sztem, de annak a címét sajna nem tudom.
    A NG csatornán most megy egy új sorozat, két testvérről szól, akik Kínába mennek 'körülnézni', egyikük fotós, a másik pedig videós. A címe: Kóboroljunk Kínában!

    ReplyDelete
  39. Scani: Claude Nuridsany és Marié Pérennou rendezőpáros csinálta a Mikrokozmoszt, és nekik ezen kívül csak egy filmjük van, a Genesis. Erre gondoltál?
    Lehet, hogy összekevered Jacques Perrin Vándormadarak című filmjével...

    ReplyDelete
  40. a vándormadarakban elképesztő felvételek vannak. hogy csinálják azt, hogy együtt repül a kamera a madarakkal?
    hasonlóan jó A Föld című természetfilm.

    ReplyDelete
  41. Ide inkább beillesztem a filmről szóló kis írást:
    "A Vándormadarak 450 ember három évi munkája. A filmet 200 helyszínen forgatták, s csak valódi képek szerepelnek benne! Ez óriási technikai és művészi kihívást jelentett a fényképezés szempontjából. Minden egyes madárfajhoz külön-külön módszert kellett kitalálni: a gólyák köröző repülését például szálló ballonról, a pelikánokat csónakból filmezték. Az operatőr olykor a repülőgépből kilógva a pilóta orra előtt lebegett. New Yorkban pedig, amint az ikertornyokat csaknem súrolva szállt a forgatócsoport a kanadai ludak nyomában, a tornyok közötti turbulencia majdnem felborította a repülőgépet."
    Szóval nem két hét alatt csapták össze.:)

    ReplyDelete
  42. Morzsánként: van egy Bruce Lee film, a Sárkány közbelép. A zárójelenetben a harc során bekeveredik az ellenfelével egy tükörlabirintusba. Nagy kihívás volt az operatőr számára úgy rögzíteni a képeket, hogy a számos, egymással szemben illetve különböző szögekben álló tükrök egyikében se legyen látható ő maga. Szerintem ez is emlékezetes és elismerésre méltó fotós munka.

    ReplyDelete
  43. @edgarleo: Igen köszi, összekevertem a Vándormadarakkal. De a Genesis sem volt rossz ;)

    ReplyDelete
  44. Ismét belefutottam egy jó kis filmbe (filmekbe). Volt nemrég Scorsesének a Tégla című filmje, de az egy remake volt.
    Az eredeti változat a Szigorúan piszkos ügyek egy trilógia, ráadásul hongkongi gyártmány, ami most nekem élményidézésnek is jól jött.:)
    De ami a képi részét illet, egy igazán dinamikusan fotózott akciófilm, remek közeliekkel, és érdekes városképekkel. Annyira magával ragadóak a képek, hogy fotózni támadt tőle kedvem.:)
    És ha valaki ügyes, aki az egyik részben a sok keleti muzsika mellett felfedezhet benne két magyar dalocskát is, mely első hallásra teljesen passzol a film helyszínéhez. Tök fura volt, amikor hosszú gyanakvás után összenéztünk a barátommal, és ráismertünk a nyelvre.
    Ajánlom még a filmet azoknak is, akiket érdekel Hongkong közelmúltbéli történelme, amikor is az egykori brit gyarmatot '97-ben visszacsatolták Kínához. És nagyon jól átjön a napjainkban is aktívan működő triádok belső életének hangulata. Izgi...

    ReplyDelete
  45. én meg a szabadíts meg a gonosztól-t láttam most. az úgy van fényképezve, hogy csuhaj. (ragályi elemér)
    a szerelem, szinbád is szép nagyon, és két teljesen különböző szemlélet, ua. az operatőr (tóth jános).

    ReplyDelete
  46. Bazi nagy marhaságot mondtam, a szinbád sára sándor volt. Bocs.

    ReplyDelete

Az elszaporodó spambot kommentek miatt muszáj előszűrnöm a hozzászólásokat. Igyekszem mindenkit hamar beengedni!