Komment

" Olyanok a fotóid, mintha egy párhuzamos világban élnél, ami majdnem ugyanolyan, mint a mienk, de minden egy kicsit szebb"

Wednesday, July 7, 2010

HDR után - pici igazgatás

Ákos (weboldalát és szép fotóit itt találjátok) néha megkeres egy-egy fotójával, hogy mondjak véleményt. Hihetetlen jó képeket készít és szokott HDR-ezni is :)
Nemrégiben két szép fotóját küldte át, hogy valami nem stimmel velük, de nem tud rájönni, hogy mi. A saját ízlésem szerint módosítottam a képeken. Mindkettőn kb. ugyanazt az utómunkát végeztem: pici Color Balance és Levels, valamint az ég kékjén mindkét esetben halványítottam.
Ezt a pici módosítást szinte minden HDR fotón elvégzem, és a simán RAW-ból importált képeimen isáltalában mindössze ugyanezt csinálom. A színegyensúly módosítást minden esetben érdemes kipróbálni és a levels segítségével finoman növelhetjük a kontrasztot és ezzel együtt a szaturációt is.
Kíváncsi vagyok, ti mit szóltok. Melyik változat tetszik jobban, illetve ti milyen utómunkát végeznétek az eredetin!

kastely01


kastely02



16 comments:

  1. A másodikon lényegében egyetértek a változtatásokkal, az eredeti túl hidegre voltak állítva a színek, így a fehér fal inkább kék volt, a homlokzaton a díszeknek pedig nem tett jót az a nagy telítettség, természetellenesek lettek a színek

    ReplyDelete
  2. Elöljáróban: nekem mindkét kép túl sok. (Látatlanban azt gondolom, hogy a jól exponált kép jobban néz ki ebben az esetben mint a tonemapped HDR. Én nem látok olyan okot ami miatt az átlagosnál nagyobb tónusátfogás kellett volna.) Az első két kép között nem sok különbséget látok, de a második esetén a falhők sokkal természetesebbnek hatnak az általad elvégzett módosításokkal.

    ReplyDelete
  3. A legjobb HDR készítő fickó akit kaptam a neten eddig az Artie, itt lehet megnézni a képeit: http://www.flickr.com/photos/artiephotography/
    Nem tudom hogyan csinálja, de a képei kristálytiszták, nem látszik rajtuk a tipikus HDR szerkesztés durva változtatása. Pár tutoriál is van az oldalán ha jól emlékszem. Szóval, ha lehetne, én az ő stílusában szerkeszteném át, de nem tudom, hogyan kell. :)

    ReplyDelete
  4. Az első képből a második verzió tetszik jobban, a második képnél viszont ha lehet az első verzió egét tenném a második verzió kastélya fölé :-D

    ReplyDelete
  5. Dincsivel egyetertek. Nekem is mar tul sok a hdr-bol. Bar az ilyen tipusu kepeknek nem art, de talan nem ennyi. Persze ez azert izles dolga is. Mondom mindezt ugy, hogy a sajat hdr-eim pocsekak.
    Egyebkent ez 1-es es a 3-as tetszik leginkabb.
    Az 1-esen szurkebb a ko burkolat szine ami nekem jobban tetszik, bar lehet a 2-es all kozelebb az igazihoz.
    A 4-es meg valoban szebbek a felhok es a feher is feher, de en a sajat kepeimen is inkabb a hidegebb szineket szeretem, akar meg a feher karara is.

    ReplyDelete
  6. Sziasztok! Szia Réka!

    Annyit szeretnék hozzátenni a kérdéshez, hogy azt azért érdemes tudni a képről, hogy ez tulajdonképpen csak egy DRI, avagy pseudo HDR. Ugyanis
    ez egyetlen felvétel feldolgozásával készült. Nem csináltam sorozatot. Egy képet exponáltam le később a software segítségével több különböző EV korrekcióra és ezeket dolgoztam fel. Azért lett mégis ilyen jó minőségű, mert a szenzor dinamikatartománya, átfogása elképesztően széles. Legtöbbször nem is csinálok sorozatot, csak extrém fényértékkülönbségek esetén.

    ReplyDelete
  7. 1. elnézést, Ákos weboldalát kifelejtettem a posztból, pótolva, nézzétek. Ő az a kategória, ahol az ember kénytelen belátni, hogy a csúcsminőségű technikával tényleg jobb (részletesebb, élesebb) fotók készülnek.

    2. nend: hát nekem az az Artie eléggé a szokványos giccsHDR kategória, kicsit csiricsáré (nem mintha én nem készítenék olyanokat).
    Viszont aki nagyon elismert, az Stuck In Customs. Az övé a legelső HDR fotó, amelyet a washingtoni Smithsonian múzeumban kiállítottak. És azért az nem semmi.

    ReplyDelete
  8. Hat ha beleszolhatok akkor igen Rekaval egyet kell ertenem. Artie hdr-jei tenyleg eleg giccesek, persze azert nem mind.
    Reka: egyebkent most gyorsan atneztem a hdr set-ed, mert nem emlekeztem, hogy lenne giccses hdr-ed es nem is talaltam. talan egy vagy ketto van. Csak azert irom, mert mikor eloszor lattam a hdr-eid meg is jegyeztem, hogy pont te vagy az aki a giccshatar alatt tudod ezt megoldani.

    ReplyDelete
  9. Tetszenek a Suck In Customs HDR ek - megnéztem, nagyon szépek. Artie ausztrál fotós, az ő képei is sok magazin borítóján ott vannak. Néha túlzásba viszi az biztos, és sok képe azokhoz a régi falfestményekhez hasonlít, amit még ma is sok helyen árulnak, rikítnak , virítnak. De a technikája egész jó, nekem legalább is tetszik, van néhany egész kitünő képe, de persze ez változó kinek mi tetszik.

    Na de nem is ez a lényeg. A két itteni képről beszélve, nekem az első tetszik jobban, nagyon jó kompozició, amit hiányolok azok a sötét részek. A HDR nél a lokális kontraszt növelése miatt a világos részek és a sötétek is átmennek a középtartományba, peldaul az 1,0,0 ami feketének látszik, 30,0,0 lesz ami már sötét piros, (ezért lesznek a hdr ek színesebbek) ezt valamilyen módszerrel szerintem jó kompenzálni. Most hirtelen egy példát teszek:http://www.flickr.com/photos/stuckincustoms/3435250831/in/set-72157603505606537/ (a kép más téma, de csak hogy mutassam a lényeget), amit a sötét, árnyék részeknél kell figyelni főleg. Én valahogy ezeket sötétebbre tenném, hogy szélesebb legyen ez a tartomány.Ezért legtöbbször FF ben csinálom a képet, és a színeket csak késöbb adom hozza. Nem probáltam, de szerintem ha deszaturálnánk a képet, sokkal jobban látszodna, hogy hiányoznak az eléggé sötét részek.

    ReplyDelete
  10. Valami ilyensmire gondoltam: http://dl.dropbox.com/u/3894187/modositva.jpg

    ReplyDelete
  11. pötyike: hát igazán köszönöm, valóban van közötte nemgiccses meg eltúlzott is :)
    nend: te nagyon vágod ezt a témát, irtó hasznos volt ez a hosszú írás. Ez az utólagos színezés érdekes, lehet hogy többen is így érik el a valósághű, mégis hihetetlenül ragyogó színeket (pl. Dimitri Depaepe) http://www.flickr.com/photos/dimitridepaepe/page3/

    ReplyDelete
  12. Na igen, ezek mar Artie -t is felülmúlják élességben, szinességben:)Sajnos annyira nem értek hozza, hogy ezeket megtudjam csinálni, de kíváncsi lennék, hogyan lehet.

    ReplyDelete
  13. Reka: azert joval kevesebb a nem giccs, mondom en 1-2t talatam annak :)

    Dimitri valamit nagyon tud. Nekem mondjuk mar egy kicsit tul szines, de egyebkent iszonyat jo.

    Igen en is sok hasznos infot szereztem most, reszben Reka, reszben nend leirasaibol. Bar nend-e mar kicsit magas nekem :) Viszont most meghoztatok a kedvem egy kis hdr-ezgetesre, ugyhogy koszi nektek :)

    ReplyDelete
  14. Egyetértek nendel. A sötét részek erősítése jót tett a képnek és ez könnyen elvégezető, csak oda kellene rá figyelni ugye..

    ReplyDelete
  15. Úgy érzem a kérdés már tisztázott, szóval felesleges már bármit is mondani, így megtartom magamnak, hogy az elsőből a második (és mend verziójából is), a másodikból pedig a szürke csík tetszik középen ;) Igen, mert ott lenne a helye még egy képnek, ami nekem igazán tetszene, se nem túl magentásan se nem túl sárgásan, félúton a 2 között.
    A szobrot meg úgy be-note-olnám, ő az a szobor, tudod :))))
    Sajnos nekem még egyik próbálkozásom sem tetszett hdr ügyileg, kicsi vagyok még ehhez... tojást sem tudok tojni, azonban mégis meg tudom mondani, hogy finom-e a rántotta :D
    További jó munkát, nagyon érdekesek mindig az írásaid!

    ReplyDelete
  16. Szia Rékuc! Sziasztok!

    A képek színtelítettségét természetesen és mégis hatékonyan lehet növelni a Darren Rowse-tól tanult módszerrel. Átváltok LABS-színtérbe és az "a" és a "b" csatornák görbéinek a két végét vízszintesen tologatom.

    A HDR-programok, mindegyik máshogy, de gusztustalan színvilágot és képhibákat okoznak. Újabban a PS-ben rakom össze a háromtagú sorozat 2 felvételét egyszerre, radírral kilyukasztva a rétegeket.

    ReplyDelete

Az elszaporodó spambot kommentek miatt muszáj előszűrnöm a hozzászólásokat. Igyekszem mindenkit hamar beengedni!