Komment

" Olyanok a fotóid, mintha egy párhuzamos világban élnél, ami majdnem ugyanolyan, mint a mienk, de minden egy kicsit szebb"

Wednesday, July 8, 2015

Az utazásszervező

Ez (is) egy kommentből kialakult poszt lesz :)

Mint mindenki, én is nagyon szeretek utazni és mint legtöbbünk, én is sokkal kevesebbet utazom, mint amennyit szeretnék. Ezért is, meg természetemből fakadóan is, szeretem előre eltervezni, milyen látnivalókat nézek meg az úticélon. Valamint közrejátszik a fotós hobbi is: kékórázni, vagy hasonló fényfüggő időpontokat kifogni körültekintő tervezés kérdése. Sokszor nem akarok egész nap a fotóstáskával, állvánnyal rohangálni, így naplemente előtt még a szállásra is el kell kanyarodni. Ken Rockwell örök igazsgága, hogy a legjobb fotók akkor készülnek, amikor a normális emberek már jóízűen vacsoráznak vagy még az igazak álmát alusszák. Szóval az étkezéseket is ehhez kell igazítani, és máris belátjuk, hogy az utazás első és legfontosabb kelléke egy excel táblázat, ahova felvezetünk mindent az időjárás előrejelzéstől a naplemente pontos időpontján át a látnivalók és éttermek nyitvatartási idejéig mindent. :)
Én mondjuk extrém eset vagyok, képes vagyok konkrétan azt is felírni az útitervbe, hogy du. 5 és 7 között spontán séta a belvárosban, vagy reggel 7 és 9 között lazulós reggelizés.
Persze egy ilyen részletes tervet nem lehet és nem is kell szó szerint követni, de nekem azért nagyon jó érzés, hogy ott lapul a zsebemben egy lista minden fontos tudnivalóval és a kiszemelt programokkal, látnivalókkal, hogy ha esetleg azt a spontán sétát elveri az eső vagy valami máshogy alakul, legyen mihez nyúlni B terv gyanánt és ne céltalan futkosással - egyik bezárt múzeumtól a másik üres étteremig - teljenek az órák. Valamint igyekszem szellősre tervezni a menetrendet, hogy ne kelljen a programok között loholni.
A mi tervünknek a mosás tett keresztbe. Két hétig voltunk Budapesten és bár a Tescoból pótoltunk egyet s mást, a horvát kiruccanás után úgy éreztük, muszáj lesz mosni. Ez abszolút nem volt tervben, szóval kerestünk egy nyilvános mosodát - a hétkerben találtunk - és az egyik délelőttöt ott töltöttük. Mint mondjak, ritka szar élmény volt, nem ismételjük meg. A mosás a tervezetthez képest jócskén elhúzódott, emiatt veszélybe került a Kerepesi temetői látogatás, képzelhetitek, milyen boldog voltam. A legjobb az volt, hogy hazaloholván az V. kerületi szállodába az utcasarkon megpillantottunk egy tökéletes mosodát, amiről viszont a google-nek nem volt tudomása... Tanulság? Több ruhát csomagolni :)
A közös útitervünkbe a kiemelkedő költségeket is felírjuk, hogy tudjuk, mire számítsunk anyagilag is. (Az időjárás egyébként nem az én ötletem volt, ez S. szervezőképességét dicséri.) Washingtonban még fontosabb volt beidőzíteni a fotózást, mivel ott nagyon komiszul rövid a kék óra, alig 20 perc alatt seperc és vége is van a legjobb fényeknek, hiába, közelebb van az Egyenlítőhöz még Magyarországnál is, valahol azt olvastam, hogy Bordeaux-val van egymagasságban.
A budapesti két hét alatt némi önálló időt is beütemeztünk, ez természetesen elég korlátozott volt, mivel S. még sosem járt Budapesten, a nyelvet sem beszéli, nem akartam őt túl sok ideig egyedül hagyni. Így aztán amíg ő elment a Repülő Puliba másodjára császármorzsát enni, addig én az antikváriumokban kutakodtam nosztalgiakönyvek után.

2 comments:

1. Hát kérem ez nagyon komoly! Mint írtam mi is mindig tervezünk előre, de nem ilyen mélységekig. Élvezetes volt poszt, de azt hiszem nem is tudnék mindent adaptálni belőle (nem lehet elég bátor az ember három nővel szemben :D :D). A családom nagyon-nagyon toleráns a fotózásommal kapcsolatban. Azért megnézném a reakciót, miszerint "bocsi, de még visszakanyarodunk a fotóapparátusért mert jön a kék óra". Így viszem a cuccot ahová csak lehet :D :D

ReplyDelete
  2. Hasonlóképpen jártam el jó néhány éve, amikor Londonba vittem el a feleségemet valamilyen kerek születésnapi ajándékként. (Költségkímélő módon fapados repülővel és gagyi, de jó helyen lévő szállodával.) Excel táblázatban dolgoztam fel a napi útvonalakt, mivel megyünk, hol szállunk át és mire, ez mennyi időt vesz igénybe és így tovább. Kidolgoztam eső- és kedvfüggő alternatív programokat, míg végül tényleg sok mindent sikerült megnéznünk (és kellően lestrapálni magunkat), de megérte. Igaz, akkor a fotózás nem volt külön program :) Bizonyos esetekben hasznos dolog ez!

Az elszaporodó spambot kommentek miatt muszáj előszűrnöm a hozzászólásokat. Igyekszem mindenkit hamar beengedni!