Komment

" Olyanok a fotóid, mintha egy párhuzamos világban élnél, ami majdnem ugyanolyan, mint a mienk, de minden egy kicsit szebb"

Monday, August 3, 2015

Stockholm kincsei - Gripsholm

Gripsholm Slott csak némi jóindulattal indulhat a Stockholm kincsei kategóriában, mivel a várostól bő egyórás autóútra, Mariefred városkában található. Aki csak pár napig látogat Stockholmba és környékére, az talán nem ezt nézi meg elsőként, a környéken élő olvasóknak viszont bőven belefér egy fél- vagy egésznapos kirándulásba.
A gripsholmi kirándulás viszont nem autóval, hanem az antik gőzhajóval tökéletes. Az M/S Mariefred a világ legöregebb, ma is üzemben lévő gőzhajója. Igazán szép kis jószág, gyönyörű lakkozott fapadlókkal, korlátokkal, fényesre suvickolt sárgaréz bizgentyűkkel. Nem egy nagy hajó, szóval érdemes idejekorán megjelenni a kikötőben, hogy a legjobb helyet bizosítsuk. Szép nyári napon fenséges élmény a kinti lócán ücsörögni egy kávéval, élvezni a Mälaren tó szelíd ringatását és gyönyörködni a komótosan elsuhanó táj szépségében. Naptej és szvetter egyformán kötelező! Egy hajóks kirándulásról és magáról a kastélyról már írtam itt.
Mi ezúttal kocsival jöttünk, egyrészt mert szerettük volna reggeli fények mellett fotózni a kastélyt, valamint a hajó menetrendje által megengedett időnél többet akartunk eltölteni a kastély körül és a városban. A reggeli fotózás azonnal befuccsolt, mert mire megérkeztünk, már nem volt jó a fény és a kilátást is erősen behatárolta a kikötőben lévő rengeteg hajó. A kastély maga is nehezen fotózható, mert egy pici szigeten áll és sűrűn körbe van véve évszázados fákkal. Néhány katt után meg is elégedtünk és onnantól inkább csak turistáskodtunk, a kastélyba is ellátogattunk, eddig csak kívülről csodáltam. A belépőjegy árában benne van egy tárlatvezetés is, hát nem voltam elájulva tőle, semmi érdekeset nem mondott a guide. Az épület belülről olyan, egy korabeli szegényebb magyar gróf fintorogva fogadta volna el. Alig van valami díszítés, szebb berendezés. A padló mindenütt csupasz, durvára gyalult fenyődeszka. No de itt nem is várhatunk kontinentális csillogást. A kastélyban mintegy 4500 művet tartalmazó történelmi arcképcsarnok található, ami leginkább az itt élőknek nyújt érdekes élményt. Az iskolai történelemkönyveinkben használt összes uralkodó- és tudósportréra ráleltünk itt!
Délután egy órát kajakoztam. Sajnos S. nem tartott velem. Nemrég kipróbálta és embert ennyire rettegni nemigen láttam még, nemhogy őt! Nem mert felnézni, görcsösen ült és szorította az evezőt, halálsápadtan segítettük ki a partra. Ez nagyon meglepett, mert általában én vagyok a bénább, ha fizikai dolgokról van szó, pl. mászásban meg túrázásban mindig én cidrizek egy szikla tetején és nem merek lelépni... de a kajak az kifogott rajta. Rettegett, hogy befordul a vízbe és nem tud visszafordulni és lent ragad a kajak alatt és megfullad. Hiába magyaráztam neki, hogy ha én, a főbéna, ellavírozok, akkor neki is menni fog, nem hatott. Kitalálta, hogy majd elmegyünk egy tanfolyamra, ahol megtanítanak átfordulni. Meg is néztünk egy klubot és elhatároztuk, hogy januártól váltunk tagságot. Egész télen tartanak uszodás tréningeket, ahol megtanítanak átfordulni, evezési technikákat, sőt kajakpóló-versenyt is rendeznek :D
Kajakozás után még megnéztük a vadasparkot, becserkésztük a dámszarvasokat, megállapítottuk, hogy vagy a tulajdonunkban lévő leghosszabb objektív (az én 85-ösöm), vagy a becserkészési képességünk nem elégséges a lefotózásukra, majd eme tanulság levonása és az aznap legyalogolt 21.178 lépés (17 kilométer) után bevágtuk magunkat az autóba és hazamentünk.
Szarvasmentes galéria:

Kastélypark, rossz fényekben

Ezekkel a zöldekkel nem bírtam betelni.

A helyi kviddics-csapat szertárába is bepillantást nyertünk.

Ez egy magánlakás...

Mariefred

Szelíd motorosok

1 comment:

1. A két tavas fotó... Hát az valami fantasztikus!! :)

ReplyDelete

Az elszaporodó spambot kommentek miatt muszáj előszűrnöm a hozzászólásokat. Igyekszem mindenkit hamar beengedni!