Komment

" Olyanok a fotóid, mintha egy párhuzamos világban élnél, ami majdnem ugyanolyan, mint a mienk, de minden egy kicsit szebb"

Sunday, August 9, 2015

USA - almafarm, erdei kirándulás és cseppkőbarlang

2013. őszén újból nővéremnél jártam az Egyesült Államokban. Direkt úgy időzítettem az utazást, hogy kifogjam a kellemes őszi időjárást és a híres amerikai őszi színpompát az erdőkben. A színek maximális kiélvezéséhez nővérem foglalt egy faházat az őszi színeiről (is) híres Shenandoah nemzeti parkban, Virginiában.
Ehhez képest évszázados melegrekord volt egész októberben, volt olyan nap, hogy egyáltalán nem is bírtam kimozdulni a házból. Minden nap 30 fok körüli hőmérséklet volt, ehhez jön a csaknem 100% páratartalom. Kibírhatatlan! Ráadásul kiderült, hogy ősszel van a pókszezon, amikor valóságos invázió van, beköltöznek a házakba. A szobában, ahol aludtam, világosbarna padlószőnyeg volt, amely tökéletesen egyezett a malomkeréknyi házipókok színével (nem viccelek, akkora marha pókok vannak, amilyet itt Európában hálistennek sose látni). Szóval jó móka volt, amikor egyszer csak megmozdult a szőnyeg és elindult feléd a nyolclábú szörny... not.
A hőséget ráadásul nem is tudtam a híres washingtoni múzeumokban eltölteni, mivel ottlétem teljes ideje alatt zajlott a Government Shutdown. Amikor a kormány nem bírta elfogadtatni a költségvetést és emiatt megszűnt az állami szervek pénzellátása, vagy valami ilyesmi kavar volt, mindenesetre az összes múzeum, nemzeti park és hasonló dolog zárva tartott. Innentől se múzeumok, se Shendandoah, se semmi... persze az őszi színek is késlekedtek. Hazautazásom utáni napon a shutdown feloldódott és az őszi színek is megérkeztek. (Megjegyzem ugyanez volt pepitában most tavasszal is, amikor évszázados hidegrekordok miatt egy nappal lekéstük a cseresznyefavirágzást. Panaszkodós posztok itt (2013) és itt (2015)
Na de térjünk vissza a témához. Nővéremék minden ősszel kirándulnak egy virginiai farmra, ahol almát lehet szedni. Befizetsz x összeget és annak megfelelő méretű tasakot kapsz, amelyet teleszedhetsz tetszés szerint mindenféle fajtájú almával. A bejáratnál van egy tájékoztató, melyik almafajta mire alkalmas, és egy térkép, hogy hol találhatók a fajták. A farm épületében természetesen kávézó és shop is található, itt lehet mustot, almabort, frissen sült almás fánkot és ezernyi szuvenírt vásárolni. Nagyon jó hely! Ja és van egy "pumpkin patch" is, itt lehet kiválasztani a tökéletes Halloween tököket. Na ide kirándultunk a gyerkőcökkel. Nagy sikere volt az almaszedésnek meg a tökvásárlásnak is.

Virginiai táj.

Lavingoljuk a csőrös kamionokat!

Leszedtük, finom volt.

Láttunk pár almát, senki nem maradt hoppon!

A tulajdonos lakóháza. Az amerikai építészetet is lavingoljuk.

Kínlódott az ősz

Kocsiból...

Csináltunk egy próbahalloweent. A tököket hajlakkal fújtuk be, hogy ne szottyadjanak össze.
 A Shendandoah-i kirándulást megejtettük ugyan, de mivel a parkba nem igazán tudtunk bemenni, a környéken tettünk egy rövidebb sétát, a hétvége fő attrakciója egyébként a S'mores készítés volt. Aki nem tudja, ez az amerika édesség két (édes) kekszből áll, közöttük egy darab csoki, legbelül pedig tűzön sütött marshmallow. Mit mondjak, rémes! Szörnyen gejl, de a gyerkőcök élvezték és ez volt a fő. Viszont nővérem saját marshmallow-t készített. Nem is tudtam, hogy ez otthon is elkészíthető, olyan ipari állaga van... de képes volt otthon, este bíbelődni vele és indulás előtt szépen becsomagolni, hogy legyen az esti sütögetéshez házi marshmallow. Benne egy cukrász veszett el, még meg is színezte a pufi kis darabokat, hogy romantikus púderrózsaszínek lettek.
Végülis a tervezettnél egy nappal korábban mentünk haza a kirándulásból, mivel szinte végig zuhogott az eső. Ráadásul jól meg is voltam hűlve. Hazautazás előtt a család testületileg csobbant egyet a jacuzziban, én meg paracetamoltól kóválygó fejjel néztem őket.
Hazafelé elhaladtunk a Luray Caverns nevű cseppkőbarlang mellett. Mivel ez nem állami látványosság, nyitva volt, szóval gondoltuk, megnézzük, ha már itt vagyunk. Annyira nem rajongtam az ötletért, de végül ez lett a háromhetes út egyik abszolút csúcspontja. Hihetetlenül szép volt, és nagyon szépen volt megvilágítva is, nem volt giccses. Beneveztünk egy csoportos vezetésre is, az is élvezetes volt.

A szállásunk nagyon szép helyen volt

Árva kajakok a Shendandoah folyó partján

Igen, ez egy földalatti tó!

A legviccesebb, hogy a Diablo III-ban is van egy Caverns of Luray, és a valósághoz hasonlóan itt is cseppkőbarlangot ábrázol a pálya. Hálistennek ottjártunkkor sem Decaying Boggits, Lurking Creeper, sem Maggot Brood nem bukkant fel a barlangban. Lol!

3 comments:

1. Itt vagyok újra, visszatértem egy kis nyári pihenésről, jöhetnek ismét a dolgos hétköznapok :)
    Tudom mennyire bosszantó egy fotósnak, ha nagyon rákészül egy témára és tőle függetlenül meghiúsul ilyen-olyan dolgok miatt. Tetszettek a fotók, szuper lehet ilyen utakon vezetni és gyönyörködni a tájban.
    A barlang is fantasztikus, hasonló az Aggteleki-cseppkőbarlanghoz ha jól látom... Jól látom? :)

ReplyDelete
  2. A színek és a tájak különleges hangulatot teremtenek. (A virginiai tájat akár máramarosinak is lehetne nézni.)

A tök lakkozására soha nem gondoltam volna, pedig milyen jó ötlet!

:-)

ReplyDelete
  3. Élvezetes beszámoló, nagyszerű képekkel! Egy útiélményekről szóló írás akkor igazán jó, ha az embernek kedve támad ugyanezt végigjárni és végignézni. Nekem pedig támadt - már nem először :)

Az elszaporodó spambot kommentek miatt muszáj előszűrnöm a hozzászólásokat. Igyekszem mindenkit hamar beengedni!